مطالب آموزشی

راهکارهایی برای افزایش مکش و برطرف‌کردن جرقه زدن جاروبرقی بوش

جاروبرقی Bosch

جاروبرقی یکی از ابزارهای لازم برای زندگی‌های امروزی است که می‌توان در مدت‌زمان چند دقیقه فضاهای بزرگ را از آلودگی و گردوغبار پاک کرد. جاروبرقی بوش یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که از مکش بالایی برخوردار است، اما در برخی از جاروبرقی مکش همیشگی را ندارد که با چند راهکار ساده این مشکل برطرف می‌شود.

همچنین جرقه زدن در جاروبرقی‌ها نیز امری رایج است که راهکارهایی برای برطرف‌کردن آن ها وجود دارد. ادامه مطلب را از دست ندهید زیرا راهکارهایی برای افزایش مکش جاروبرقی و برطرف‌کردن جرقه زدن جاروبرقی بوش را معرفی کرده‌ایم.

 

راهکارهای افزایش مکش جاروبرقی بوش

جاروبرقی بوش از مکش بسیار بالایی برخوردار است پس اگر مکش آن مثل همیشه نیست و قدرت کمتری دارد، موارد زیر را انجام دهید تا سبب افزایش مکش جاروبرقی بوش شود.

  1. کیسه جاروبرقی بوش را تمیز کنید.

هرچند وقت یکبار باید کیسه جاروبرقی را تمیز کنید زیرا در صورت پر بودن آن مکش جاروبرقی به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. همچنین کیسه جاروبرقی را پس از شست‌وشو از هر نظری بررسی کنید زیرا سوراخ شدن و پارگی در کیسه سبب کاهش مکش می‌شود.

  1. برنامه مناسب را برای جارو انتخاب نمایید.

جاروبرقی بوش دارای برنامه‌های مختلفی است که برای هر سطحی باید برنامه خاص و قدرت مناسبی را به کاربرد. همچنین باید به ارتفاع دسته جاروبرقی نیز توجه کنید. برای تمیزکردن سطوحی همچون کاشی و سرامیک نیاز است که قدرت جاروبرقی بوش را افزایش دهید و برای سطوحی چون فرش و موکت به مقدار قدرت کمتری نیاز خواهید داشت.

  1. خرطوم جاروبرقی بوش را مورد بررسی قرار دهید.

امکان مسدود شدن خرطوم توسط آشغال‌های با حجم بزرگ وجود دارد و همین امر مکش را واحد بسیار بالایی کاهش می‌دهد. پس حتماً خرطوم را مورد بررسی قرار دهید و جسم اضافه را از آن خارج نمایید.

  1. فیلتر جاروبرقی بوش را تمیز و در صورت نیاز تعویض نمایید.

فیلتر جاروبرقی در مقدار مکش بسیار مؤثر است و باید همیشه آن را از گردوغبار و … پاک کرد و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

عوامل دیگر چون شکسته شدن خرطوم، پارویی سر جاروبرقی و … نیز در کاهش مکش تأثیرگذار هستند.

راهکارهای برطرف‌کردن جرقه زدن جاروبرقی بوش

جرقه زدن جاروبرقی بوش دلایل زیادی وجود دارد که باید حتماً توسط تکنسین ماهر از نمایندگی‌های معتبر آن را بررسی کند. معمولاً استفاده زیاد و مداوم از جاروبرقی سبب واردشدن فشار زیادی به آن می‌شود و در نتیجه احتمال جرقه زدن آن افزایش می‌یابد. در این زمان باید جاروبرقی را خاموش کنید تا کاملاً خنک شود و پس از چند ساعت کار خود را ادامه دهید.

اگر پس از خاموش‌کردن و سرد شدن آن بازهم جرقه وجود داشت، امکان آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی بوش وجود دارد. سوخته شدن و یا نیم‌سوز شدن موتور باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود.

احتمال خراب‌شدن زغال جاروبرقی نیز وجود دارد و فرسودگی در آن سبب جرقه زدن جاروبرقی بوش می‌شود که باید آن را تعویض نمایید. همچنین احتمال خراب‌شدن بالشتک جاروبرقی و کلکتور نیز از دیگر دلایل جرقه زدن می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *