مطالب آموزشی

آموزش ریست کردن لباسشویی بوش/ راهنمای تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش

لباسشویی Bosch

وجود لباسشویی برای زندگی‌های امروزی لازم و ضروری است زیرا فرصت کافی برای شستن لباس‌ها با دست وجود ندارد و همچنین فضای کافی در زندگی آپارتمان‌نشینی نیز برای خشک‌شدن لباس‌هایی که با دست‌شسته می‌شوند، وجود ندارد. همه این موارد وجود لباسشویی باکیفیت در منازل را ضروری می‌کند که ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین‌ها در دنیاست.

این وسیله کاربردی در برخی از مواقع دچار ایراد می‌شود که با ریست کردن لباسشویی بوش می‌توان آن را به حالت اولیه بازگرداند. اگر ماشین لباسشویی بوش دارید، حتماً این مطلب را دنبال کنید زیرا مطالب آن یک راهنمای تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش می‌باشد.

 

در چه مواردی باید نسبت ریست کردن ماشین لباسشویی بوش اقدام کرد؟

ریست کردن یا راه‌اندازی مجدد ماشین لباسشویی بوش یکی از قابلیت‌های کم‌نظیر می‌باشد که در برخی از مواقع به رفع ارورها و مشکلات پیش‌آمده برای لباسشویی منجر می‌شود. ریست کردن در برخی از مواقع نیاز شما به تعمیرکار لباسشویی بوش را برطرف می‌کند، اما اگر مشکل پیش‌آمده به دلیل معیوب بودن و یا ازکارافتادن قطعه‌ای از ماشین لباسشویی باشد، تنها تعمیرکار حرفه‌ای باید در محل حاضر شود و آن را تعمیر نماید.

اگر ماشین لباسشویی بوش را روشن کردید و پس از مدتی متوقف شد و یا اینکه کلاً ماشین لباسشویی روشن نشد، ریست کردن راه‌گشا خواهد بود. البته باید قبل از ریست کردن پریز برق، شلنگ‌های تخلیه را بررسی کنید.

همچنین اگر بیشتر از ظرفیت لباسشویی استفاده نمایید و توزیع آن ها به‌خوبی انجام نگرفته باشد، ریست کردن لباسشویی را باید انجام دهید.

نکته مهم: در زمان ریست کردن از خشک بودن دست‌های خود اطمینان حاصل کنید.

 

آموزش ریست کردن لباسشویی بوش

برای ریست کردن ماشین لباسشویی بوش شما با دو نوع از مدل‌های لباسشویی مواجه خواهید شد که هر لباسشویی با دکمه ریست و یا بدون دکمه است که ما در ادامه مطالبی را به‌عنوان راهنمای تنظیم مجدد لباسشویی بوش ذکر کرده‌ایم:

 

  1. ریست کردن لباسشویی بوش بدون دکمه ریست

اگر لباسشویی بوش فاقد دکمه مخصوص ریست است، باید در ابتدا کابل لباسشویی را از برق جدا کنید و پس از مدت‌زمان مشخصی که معمولاً در دفترچه راهنمای آن ها ذکر شده است، دکمه استارت را در ۵ ثانیه فشار دهید. پس از انجام این کار مجدداً ماشین لباسشویی بوش را به برق وصل نمایید.

توجه به زمان‌ها در تنظیم مجدد لباسشویی بوش مهم است زیرا عملکرد ریست در گرو آن خواهد بود.

 

  1. ریست کردن لباسشویی بوش با دکمه ریست

برای ریست کردن این مدل لباسشویی باید مراحل خاصی را طی کنید که در ادامه آن ها را به ترتیب لیست کرده‌ایم:

  • لباسشویی بوش را باید در ابتدا خاموش کنید. در صورت روشن بودن آن هیچ عملی اتفاق نخواهد افتاد.
  • حال باید برای لباسشویی بوش برنامه شست‌وشوی cotton را انتخاب نمایید.
  • لباسشویی بوش را روشن نمایید و سریعاً دکمه temp یا speed spin را لمس یا فشار دهید.
  • حال باید level water را فشار دهید تا ال‌ای‌دی لباسشویی بوش t01 را به نمایش بگذارد. البته پس از گذشت زمان کمی t02 نیز نشان داده می‌شود که پس از مشاهده آن باید سریعاً start لباسشویی را بزنید.
  • پس از طی‌کردن مراحل فوق شما بر روی ال‌ای‌دی دستگاه عبارت ELT را مشاهده می‌کنید که باید دکمه RESET را فشار بدهید. در نهایت پس از نشان داده شدن کد اخطار با نگه‌داشتن ۵ ثانیه‌ای دکمه TEMP کار ریست کردن به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *