مطالب آموزشی

بررسی ساختار ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش (zeolite bosch)

ظرفشویی بوش

پیشرفت تکنولوژی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید در ظرف‌شویی‌ها، درخشندگی و بهداشت را به ارمغان می‌آورد که خوشبختانه ماشین ظرف‌شویی بوش همواره در این راستا بسیار موفق عمل کرده است. ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش یکی از فناوری‌های روز دنیا را به کار برده است تا بر روی ظروف هیچ لک و آلودگی باقی نماند.

اگر به دنبال خرید یکی از بهترین ظرف‌شویی‌های موجود در بازار هستید، با اطمینان خاطر به شما خرید ماشین ظرف‌شویی زئولیت دارد بوش (zeolite bosch) را پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با ساختار ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش ادامه مطلب را همراهی کنید.

 

زئولیت و نقش آن در ماشین ظرف‌شویی بوش آلمان

استفاده از زئولیت در ماشین ظرف‌شویی بر پایه واکنش شیمیایی است که در این سنگ رخ می‌دهد. زئولیت رطوبت محیط را جذب می‌کند و پس جذب در اثر یک واکنش شیمیایی حرارت و گرما از خود آزاد می‌کند. این گرما سبب خشک‌شدن محیط بدون مصرف انرژی می‌شود.

برند بوش آلمان از ویژگی این سنگ استفاده کرده است و آن را در ماشین‌های ظرف‌شویی خود به کار برده است تا پس از شست‌وشوی ظروف پلاستیکی، شیشه‌ای و … بدون نیاز به پاک‌کردن و لکه‌گیری آن ها را در کابینت‌ها قرار دهید.

البته لازم به ذکر است که دوام و طول عمر بالای آن سبب شده است که هیچ‌وقت نیاز به شارژ و یا تعویض نداشته باشد زیرا پنجاه سال عمر را برای این سنگ در نظر گرفته‌اند.

 

ساختار ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش

ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش در ساختار خود ۱۵.۱ گرم زئولیت را دارا می‌باشد که به حذف لکه‌ها از ظروف مختلف کمک می‌کند. برای بهره‌گیری از خاصیت زئولیت در زمان خشک‌کردن فن موجود در ظرف‌شویی شروع به رطوبت می‌کند. چون سنگ زئولیت نسبت به رطوبت حساس است، آن را جذب و سپس در هوای گرم را در فضای داخلی ماشین ظرف‌شویی بوش پخش می‌کند.

نتیجه این عمل سبب می‌شود که رطوبت و قطرات آبی که بر روی ظروف مختلف قرار دارند، تبخیر شوند و ردی از آن ها بر روی ظرف‌ها باقی نماند. این فرایند به‌قدری دقیق است که هر نوع رطوبت در شیارهای مختلف ظرف را از بین می‌برد و ظرف‌ها به‌سرعت خشک و سرد می‌شوند.

در این نوع ماشین ظرف‌شویی، المنت‌ها و قطعات دیگری که منجر به تولید گرما شوند، استفاده نشده است و همین امر مصرف انرژی را بسیار کاهش می‌دهد و سبب صرفه‌جویی نیز می‌گردد زیرا علاوه بر نبود المنت، زمان شست‌وشو کمتر از دیگر ظرف‌شویی‌های موجود در بازار است.

البته نباید از مصرف کمتر آب در این نوع ماشین ظرف‌شویی نسبت به دیگر ماشین ظرف‌شویی‌ها غافل شد که طبق آمار به‌صورت تقریبی ۴ لیتر آب کمتر مصرف می‌کند و همچنین مصرف برق آن ۲۰ درصد کمتر از ماشین ظرف‌شویی‌های معمولی می‌باشد.

اگر خرید ماشین ظرف‌شویی را انجام نداده‌اید، ماشین ظرف‌شویی زئولیت دار بوش (zeolite bosch) انتخابی ایده‌آل و اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *